Kamis, 08 Januari 2015

Pengaruh TV Kanggo Prilaku Bocah Sekolah

TV ing jaman saiki wis dadi kasenengane manungsa utamane bocah sekolah kang golek hiburan kanggo ngisi wektu luwange. Tv kang gampang diakses nduweni dampak positif lan negatif kanggo penggunane utamane bocah cilik kang durung bisa mbedakake bener salah manfaat lan orane.
Program tv kuwi akeh kang ngetokake film-film kang ora ndhidhik. Biasane tayangan tv kang ana ing jam sinau bisa ndadekake bocah males sinau, amerga bocah kang nduweni kepinginan mirsani tayangan film-film nganti rampung kang sadurunge wis dipaparna sitik supaya dadi penasarane. Dampak iki bisa dadi luwih gedhe maneh yen kabeh manungsa kecanduan acara tv.
Pengaruh negatif kuwi umume uga manggon ing fisik, sosial, mental lan emosional. Yen bocah sekolah nduweni kesenengan mirsani tv ora suwi mesti bocah kuwi nduweni sikap pasif lan individual. Sikap pasif kuwi kang gawe proses perkembangan otak lan sikap kurang maksimal.
Ana ing kesehatan ingkang diperlokake kanggo masa pertumbuhan anak. Kaliyan pengaruh ora langsung tv kuwi nyebabake sleep terror disorder (gangguan turu) kurange istirahat utawa kekeselen perkara mirsani tv. Pengaruh langsung saka tv yaiku efek sinar gamma kang dipancarake kaliyan pesawat tv. Radiasi kuwi bisa nyebabake larane mripat.
Bocah sekolah yaiku calon generasi bangsa kang rentan kena pengaruh negatif saka tv. Bocah kang kepingin ngudut amerga weruh gagahe bintang sponsor kang ana ing tv. Prilaku kang kaya mangkono kuwi bisa ngawatirake amerga miturut pakar komunikasi yaiku Dr. Alwi Dahlan luwih saka 60 yuta anak-anak ing Indonesia digedhekake kaliyan tv (Astuti: 1995).
 Dampak kang ditimbulake kaliyan tv wis nyata katon wiwit perang dunya kang kaping loro. Pas wektu kuwi tv terkenal amerga siaran kang ora namung gambar naging uga ana suwarane. Av Westin kuwi salah sawijing pengamat tv, kang miwiti bukune kanthi irah-irahan News Watch kaliyan ukara “Berita ing tv bisa ngrubah cara mikir wong Amerika!” (Atmowiloto, 1986: xi). Ora namung ing Amerika kang nduwe luwih saka sewu tv, nanging uga ing Indonesia. Indonesia kalebu negara kang kecanduwan mirsani tv.
Pengaruh tv ora liya bisa ngrusak tatanan sosial kang nduweni skala cilik, uga pengaruh ing tatanan sistem kenegaraan. Ing buku The Third Wave, Alvin Toffler ngendhika: bangsa kang nguwasani informasi yaiku bangsa kang nguwasani donya. Nanging ora namung saka militer wae. Ideologi, kebudayaan, lan norma diterapna ana ing pribadi kita.
Pemerintah kang nduweni tanggung jawab ing sistem sosial kudu bisa ngontrol kang teges ngenani tayangan tv kang saru lan nyimpang.
Bocah sekolah yaiku golongan kang akrab kaliyan tv. Ora sadar tv bisa ngrubah prilaku bocah saka gaya urip saben dina. Tv kuwi nduweni akeh manfaat nang para ingkang mirsani kayata gawe kesenengane lan tambah informasi. Saka manfaat kuwi ana dampak negatife kang bisa ditanggulangi kaliyan wong tuwa lan guru sekolah.
Anane tv kuwi ora bisa dipungkiri kaliyan masyarakat. Dadi wong tuwa diharapna supaya nduweni program sortir tv yaiku bisa ngatur wektu kanggo sinau, mirsani tv lan liyane. Wong tuwa supaya menehi motivasi maring anake kanggo nglakoni hal kang manfaat. Lan ngawasi supaya istirahat cukup lan teratur. Nalika mirsani tv yaiku jaga jarak kaliyan pesawat tv minimal 5 kali diagonal layar.
Yen bocah nyalahi aturan nalika mirsani tv, kang aturan kuwi wis disepakati bareng kaluwarga wong tuwa bisa ngalihake perhatian uga menehi sanksi ingkang mendhidhik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar